همشهری آنلاین: سازمان توسعه برق ایران در حال حاضر 9 طرح بزرگ خط انتقال را دردست بهره برداری دارد که این طرح‌ها از پیشرفت خوبی برخوردارهستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق، خلیل لاله مجری طرح های انتقال نیروی این سازمان در این زمینه با اشاره به این که از ابتدای امسال تا کنون 2 طرح خط انتقال برق دار شده است، یادآور شد: خطوط انتقال برق مسجد سلیمان - اهواز2 و آبادان- شلمچه، دو  طرحی هستند که زودتر از موعد به بهره برداری رسیدند.

وی گفت: خطوط انتقال برق تقی دیزج - ایمیشلی، مشهد - سرخس، یاسوج - چنار شاهیجان و یاسوج- سورمق ازجمله طرح‌های در دست اجرای سازمان توسعه برق ایران است.

لاله ادامه داد: همچنین طرح های گتوند - شازند - اهواز4، مگری - هریس، مگری - جلفا و جلفا - خوی از دیگر خطوط انتقال برق در دست اجرای سازمان است.

وی گفت: در حال حاضر چند طرح خط انتقال نیز در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد که طرح های تقی دیزج - ایمیشلی و مشهد - سرخس از آن جمله است.

این مسئول اضافه کرد :با بهره برداری از این دو طرح،‌ میزان تبادل برق میان ایران و کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت.

لاله همچنین تصریح کرد: در سال گذشته نیز سازمان توسعه برق ایران با بهره برداری از دو خط انتقال کارون3- امیدیه 2 و امیدیه2 به چغادک، باعث جلوگیری از بروز خاموشی و کمبود برق در جنوب کشور شد.

مجری طرح‌های انتقال نیروی سازمان توسعه برق ایران در عین حال یادآور شد: علاوه بر طرح های خطوط انتقال، تعداد 30 پست فشار قوی 400 کیلو ولت نیز در برنامه های سازمان قرار دارد که تعدادی از آنها بر اساس برنامه زمان بندی در سال 86 و بقیه در سال های آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 31758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز